Karboxyterapia - plynové injekcie

Čo je karboxyterapia – tzv. plynové injekcie?

Karboxyterapia, čiže využitie oxidu uhličitého (CO2) v liečbe ochorení pohybového aparátu má v medicíne dlhoročnú tradíciu. Karboxyterapia je označovaná aj ako tzv. plynové injekcie.

Aj keď sa aplikácia CO2 v medicíne využíva v rôznych formách (inhalácia, kúpeľ), pod karboxyterapiou zväčša chápeme použitie CO2 injekčnou formou (invazívne).

Mechanizmus účinku aplikácie COje založený na Bohrovom efekte, kde oxid uhličitý v tkanive reaguje s molekulami vody, vzniká kyselina uhličitá, ktorá redukuje tkanivové pH, tým sa uvoľňuje väzba medzi hemoglobínom (kyslíkový transportér v červených krvinkách), a tak je dosiahnutý výsledný efekt – v tkanive sa zvyšuje úroveň uvoľňovanie kyslíka z červených krviniek (ktoré sem prichádzajú okysličené z pľúc) a zvyšuje sa priepustnosť steny kapilár.

Účinky karboxyterapie na niektoré systémy:

Obehový systém: zlepšenie cirkulácie krvi a lymfy, zmiernenie opuchov, neoangiogenéza (stimulácia vzniku nových ciev, kapilár)

Nervový systém: ovplyvňuje vedenie nervových vzruchov na nervovom vlákne

Pohybový systém: uvoľňuje kŕče, relaxuje svalstvo

Kedy a pre koho je karboxyterapia vhodná:

• bolestivé a poúrazové stavy, artrózy, akútne a chronické bolesti pohybového aparátu – chrbát, chrbtica, kríže

• bolesti ramenného kĺbu, bedrového a kolenného kĺbu, Tietzov syndróm, CC syndróm, CB syndróm, LIS

• pri poruchách prekrvenia končatín

• športové lekárstvo – u športovcov (aktívni, profesionálni, rekreační)

• dermatológia a estetická medicína – alopécia, jazvy, anti-ageing medicína, vrásky, rejuvenácia, lipolýza, celulitída

Pre koho nie je aplikácia plynových injekcií vhodná?

gravidita, laktácia, onkologické ochorenie, dekompenzované choroby srdca, obličiek, pľúc, akútne infekčné ochorenie, poruchy zrážanlivosti krvi, užívanie liekov proti zrážaniu krvi

Ako prebieha výkon

Karboxyterapia je kontrolovaná injekčná aplikácia čistého medicinálneho oxidu uhličitého do rôznych oblastí tela s cieľom zlepšiť prekrvenie tkanív, zvýšiť elasticitu, zvýšiť tvorbu kolagénu, redukovať veľkosť tukových vankúšikov (estetika), redukovať svalové spazmy a bolesť.

Na aplikáciu je nutné špeciálne zariadenie, x – pain clinic disponuje prístrojom CO2-INCO2, zdroj CO2 je v oceľovej fľaši („bomba“), pričom používame medicinálny certifikovaný CO2, určený na invazívnu aplikáciu, ktorý cez redukčný ventil prechádza do aplikátora.

CO2 je aplikovaný injekčne, veľmi tenkou a krátkou ihličkou (u každého pacienta nová, sterilná), subkutánne, metódou viacerých vpichov do požadovaného miesta.

Najskôr sa vydezinfikuje koža, nastaví sa požadovaný prietok CO2 a potom sa realizuje 10 – 20 vpichov (pri prvých aplikáciách – menší počet vpichov) s objemom plynu 5-15 ml / vpich.

Pri ďalších aplikáciách sa objem CO2 zvyšuje, možné je aplikovať aj 30 ml / 1 vpich (v literatúre maximálny objem 45ml/1 vpich).

Liečebná stratégia

Odporúča sa podstúpiť 10 – 15 procedúr, 2-3x/týždenne (individuálne).

Pred a v deň aplikácie sa odporúča dodržiavať dôsledný pitný režim (2-3l/deň), režimové opatrenia, správnu životosprávu, nefajčiť, nepiť alkohol, hýbať sa.

V prípade záujmu, je vhodné kontaktovať naše zariadenie, telefonicky alebo mailom a objednať sa na konzultáciu, kde sa s nami poradíte, či je táto liečebná metóda pre vás vhodná.

Objednajte sa k nám na karboxyterapiu.